About
Profile/ プロフィール
Miyuki Moriguchi, the founder, was grown up in Tokyo, Japan and worked for multinational corporations and clients in marketing & communications area over 20 years. After the great earthquake and tsunami, she established Tohoku Foodie Baskets to re-find & promote local foods & cultures in the affected area. The company plays as an evangelist of Japanese food culture, also as a communications partner for those who want to enter the Japanese market.
創業者・代表取締役、森口 美由紀。グローバル企業のコミュニケーション活動に、20年以上従事してきました。東日本大震災後、被災地の食文化に啓発され、2013年に株式会社 北の玉手箱を創業、以来「食」と「コミュニケーション」を生業にしています。
Foods & events/ 食のこと
Tohoku Foodie Baskets select specialty from the Sanriku coast, one of the top 3 renowned fishing areas in the world, and tasty livestock products from the Northern part of Japan. It holds food events at the “Okatte Nishiogi,” a shared kitchen in Suginami, with the theme of local food culture of Japan and the world. (Spanish cooking with Tohoku products, Mexican cooking, preserved food & fermentation, smoking, curry & spices)
東北地方を中心に海の幸・山の幸をセレクト。生産者さんとその商品、背景にある文化などを多面的に紹介しています。東京・西荻窪のシェアキッチン「okatteにしおぎ」で、日本と世界の食文化をテーマにしたイベントも開催しています。(東北食材でスペイン料理、メキシコ料理、発酵食品、燻製、カレーとスパイスなど)
Communications/ コミュニケーション
Miyuki’s expertise of communications is very strong and wide with long & solid experiences at renowned global companies, from public relations, advertising, marketing tools, risk management, and web communications. Tohoku Foodie Baskets craft the communication so that the key message and philosophy is effectively conveyed across different cultures. It supports not only large corporations but small businesses as a communications partner.
伝えたいキーメッセージ、大切にしている哲学や信念を、いかに効果的に届けるか。日本企業、アメリカ企業やヨーロッパ、オセアニアの企業・団体との幅広い仕事を通じて培った経験をベースに、効果的なコミュニケーションを提案します。グローバル企業など大企業のみならず、スモール・ビジネスのコミュニケーションも「伴走者」としてサポートしています。